איך קונים פרקט למטבח?

עולם העיצוב מתחדש כל הזמן, אנו עדים לטרנדים באים והולכים בכל זמן פנוי. אחד העיצובים המובילים את תחום העיצוב הוא פרקט למטבח. אם לפני כמה שנים לא היינו מודעים לתופעה הזו של עיצוב פרקט במטבח, הרי שהיום זה הדבר החם הבא בעולם עיצוב מטבח והבית. על פניו נראה כי תופעה זו הולכת וגדלה ופותחת לנו עולם שלם של עיצוב איכותי, מעניין וחדש.

פרקט למטבח- איך זה הולך ביחד?

המחשבה הראשונה שעולה כאשר שומעים פרקט למטבח היא שהפרקט לא תמיד איכותי והוא יכול להתפרק, או להיסדק ואפילו לאבד מן הצבע שלו, אבל במהלך השנים פיתחו חברות העיצוב מגוון רחב של פרקטים למטבח מחומרים איכותיים המאפשרים לעצב את המטבח בריצוף עמיד ומאריך שנים לטווח הרחוק.

ומה לגבי צבעים? איך באמת יודעים איזה צבע לבחור? הרי יש גוונים וטקסטורות שונות והבלבול הוא גדול? לפני שבכלל ניגשים לבחור צבע פרקט במטבח קודם כל חשוב להבין את סוג העיצוב האם מדובר בעיצוב קלאסי, מודרני, מטבח וינטג' ,פרובאנס וכדומה.

לאחר שגובשה הדעה לגבי סגנון העיצוב כעת זה הזמן ללכת ולבחור את פרקט למטבח אשר מתאים לעיצוב, ולשלב אותו ביחד עם העיצוב הכולל בבית. למה זה חשוב? משום שנניח ומדובר בעיצוב מודרני ופתאום צדו את עיננו עיצובים בסגנון ווינטג' והצבעוניות קוראת לנו, הרי שזה לא ממש ישתלב ביחד וכל העיצוב ייראה מבולבל ועמוס מאוד.

לכן מומלץ לשלב צבע במידה, ולא ליצור עומס עיצובי בחלל המטבח, ובכלל.

פרקט למטבח יתרונות וחסרונות

כאמור עולם העיצוב הוא רחב מאוד ובכל פעם מתווספים עיצובים חדשים וצבעים אחרים, מה שיכול בקלות לבלבל ולגרום לנו לתסכול של בחירת צבעים לא נכונה או לא תואמת את האופי שלנו ובטח לא את העיצוב הכללי בבית.

לכן , טרנדים חמים כמו פרקט למטבח ככל שיהיו, מה שבאמת צריך לשים אליו לב זה החיבור בין הצבע לבין האישיות, כלומר להרגיש באמת בנוח עם הבחירה גם אם זה לא "הטרנד" החם שייצא זה עתה מהתנור, זה בדיוק כמו בגד, הרי לא לכולם מתאימה אותה מידה או אותו צבע ולא אותה גזרה. בניגוד להשוואת משכנתאות לדוגמא שהינו הליך המסתמך בעיקר על עובדות, צריך להרגיש בנוח עם הבחירה ולכן כאשר בוחרים צבעים לפרקט במטבח לבדוק תחילה אם יש חיבור וזה מרגיש הכי טבעי, כי בסופו של דבר רוצים להרגיש בנוח ובטבעיות בבית, ולא להלך בין החדרים ובמטבח כאילו אתם נמצאים במקום זר ומנוכר.

פרקט למטבח- לסיכום

בחירת צבעים היא אינדיבידואלית לכל אחד, וכדי להתאים את הצבעים הנכונים והמדויקים לחלל הבית בכלל ולעיצוב המטבח בפרט מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע שיידע מה הצרכים מה האופי ובעזרת שאלות מכוונות הוא או היא יידעו לספק את הגוון והצבע המדויק ביותר. דבר נוסף זה ללכת עם הלב , כי מה שבא מהלב הוא הכי אמיתי.

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן