מִטְבָּחִים לְבָנִים

מטבחים לבנים היו ויהיו פופולריים. גם בשנת 2023 אנחנו רואים שהמטבחים הלבנים ממשיכים להיות המבוקשים ביותר. עיצוב מטבח לבן זו אופציה נצחית ואלגנטית לבתים כפריים. המראה הבהיר והנקי של ארונות ומשטחים לבנים יוצר תחושת מרחב, מה שהופך את המטבח לחלל מזמין לבישול ואירוח.

מה הופך מטבח לבן לכל כך פופולרי ומנצח?

הצבע הלבן מככב כיום כמעט בכל סגנון מטבח, מהכפרי ועד המודרני. לבן בולט כצבע המועדף למטבחים בכל מקום: בבתים פרטיים, בדירות יוקרה מרווחות, וגם בדירות סטודיו קטנות ומעוצבות. שאלתם את עצמכם פעם – למה?

יש סיבה לכך שבין המטבחים על שלל צבעיהם, מטבח לבן הוא זה שמתייצב בגאווה על הפודיום במקום הראשון, שנה אחר שנה. האמת היא, שלא קשה לפצח את קוד ההצלחה.

ראשית, הצבע הלבן מעניק תחושה של ניקיון, רעננות וטוהר, כך שהוא תמיד נעים לעין ואינו מכביד ומעמיס.

שנית, לבן הוא צבע ניטרלי שיכול לעזור להאיר את החלל ולגרום לו להרגיש גדול יותר, מה שיכול להיות שימושי במיוחד במטבחים קטנים יותר. היתרון הזה הופך כל מטבח לבן לקלף מנצח.

מה מיוחד בצבע הלבן?

העובדה שלבן הוא צבע ניטרלי, מאפשרת לשלב איתו מגוון צבעים וחומרים אחרים כדי ליצור מטבח שונה. מטבחים לבנים כפריים מעוצבים לרוב עם דגשים מעץ אלון טבעי, שמעניק תחושה חמימה, בה בעת שמטבח לבן בשילוב צבע שחור יכול ליצור מראה מתוחכם ועכשווי.

אחד היתרונות של מטבחים לבנים מודרניים הוא שניתן לשנות אותם בקלות עם אביזרים שונים או הוספה של צבעים, המאפשרים חמימות והתאמה אישית. לדוגמה, אי המצויד במשטח עץ מיוחד, מתלים מיוחדים, מכשיר חשמלי צבעוני ועוד. כמו שאומרים "הכל הולך עם לבן".

וכן, בהחלט, צבע לבן נשאר תמיד בלב הקונצנזוס. יכולתו להיות רלוונטי ואופנתי תמיד, הופכת מטבחים לבנים מעוצבים לבחירה עיצובית קלאסית, שיכולה לעבוד היטב ברוב הבתים וסגנונות העיצוב השונים, במיוחד כאשר מחפשים מטבחים מיוחדים, בין אם הם בסגנון הכפרי ובין אם מודרני.

איזה יתרונות שימושיים יש למטבחים לבנים?

מטבח לבן ועץ הוא פרקטי, חסכוני וידידות לסביבה – מיד נפרט:

  • קל לנקות אותו – ניקיון הוא פקטור מרכזי כשמדובר במקום כל כך הומה בבית, שבו מבשלים ואוכלים מסביב לשעון. מטבח לבן קל יותר לניקוי לעומת מטבחים בצבעים אחרים. חומרי הניקוי האיכותיים פועלים בצורה מיטבית על צבע לבן, וכך ניתן לתחזק את המטבח נקי ורענן לאורך זמן.
  • שומר על רעננות לאורך זמן – כל מטבח, גם המושקע והמוקפד ביותר, יאבד עם הזמן את הברק והרעננות שלו. מטבח לבן, מעצם טבעו, תמיד ישדר יותר רעננות וצחות, גם ברבות השנים.
  • מעצים את התאורה החיצונית והפנימית – מטבח לבן גורם לחלל להיראות הרבה יותר מואר. האור שמחזיר הצבע הלבן, תמיד יהיה בוהק יותר בהשוואה לזה שחוזר מצבעים אחרים. משום כך, במטבחים לבנים, די לעיתים באור יום שנכנס דרך החלון כדי לייצר מרחב מואר. גם בשעות הערב, בהן משתמשים בתאורה פנימית – היא הרבה יותר אפקטיבית בזכות הצבע הלבן.
  • לא חייבים להחליף אותו כל מספר שנים – המראה הקלאסי המאפיין מטבח לבן, העל-זמניות שלו והיותו אופנתי תמיד, יאפשרו לכם ליהנות מהמטבח לאורך שנים, בלי שתחושו צורך להחליף אותו. די בכך שמדי פעם תכניסו מעט שינויים, תשדרגו באביזרים, בתאורה וכו' שתמיד ישתלבו בהרמוניה עם הצבע הלבן, וכך תוכלו להתחדש להוציא כסף על מטבח חדש.

איך תעצבו מטבח לבן ועץ כך שיהיה גם ייחודי ומעניין?

  1. שלבו בו רכיבים עם צבעים מנוגדים – כדוגמת אי, שולחן אוכל, מדפים, כסאות בר וכיו"ב. כך תקבלו מטבח כפרי עם אמירה עיצובית משלו, ולא עוד מטבח לבן מהשורה.
  2. הוסיפו לו פריטים שיקיים שיעניקו לו טוויסט מיוחד, לדוגמה – ידיות מעוצבות, מתלים מעץ או מתכת, מדפי תבלינים מושקעים, כלים יוקרתיים ועוד.
  3. התקינו גופי תאורה בסטייל – גוף תאורה מסוגנן שתלוי מעל האי, תאורה מיוחדת מתחת לארונות, או פריטי תאורה חדשניים, ישתלבו באופן הרמוני במסגרת מטבח לבן, ו"ירימו" לו.
  4. החיו אותו עם פריטי טקסטיל מרעננים – כל מטבח ישמח לנגיעות צבע וטקסטורה שתכניסו אליו באמצעות וילונות, מפות או שטיחון מעוצב. פריטים כאלה יוסיפו למטבח הלבן חיות ואופי, ויבליטו בו את התוצאה הרצויה.

מטבח לבן- לסיכום

מטבח לבן הוא בחירה מתבקשת לכל מי שחשקה נפשו במטבח על-זמני, שתמיד נראה טוב. מטבחים לבנים לעולם יפגינו נוכחות באולמות התצוגה, על שערי מגזינים נחשבים לעיצוב הבית, בתוכניות של מעצבי פנים מובילים, ואצלנו בתכלת מטבחים. עכשיו אתם גם מבינים למה.

צור קשר
דילוג לתוכן