מטבח וינטג'

מטבח וינטג' מביא חום וקסם מסוים במיוחד כשמדובר ביצירת מראה נעים עבור המטבח המהווה את לב הבית. כיום, הרי לא חסרים רעיונות לקישוט מטבח, מקורות עץ מחוברות וארונות צבועים ועד רצפות אבן מחוספסות ושולחנות משק. כי סגנון קלאסי זה מביא תחושה מזמינה עבור כל בית, בין אם הוא נמצא בעיר או בכפר. 

מהו מטבח וינטג'

מטבח וינטג' מזוהה בעיקר עם עם עיצוב אקלקטי, שמצד אחד הוא מלא עושר של פריטים, ומצד שני הוא מקדיש תשומת לב לפרטים. לכן שימוש בסיפולוקס או קופסת לחם מפח מצד אחד, או קנקני אמייל ובקבוקי זכוכית כהים יכולים לסייע למטבח שלכם להפוך למטבח בסגנון הוינטאג'. תוכלו לחפש באינטרנט או בשווקי פשפשים, או לחילופין בירושה המשפחתית שלכם, אחרי חפצים מהסוג הזה אשר עתידים להוסיף עניין ועושר למטבח שלכם. ודאגו לשלב אותם יחד כך שיתכתבו אחד עם השני, כמובן שרצוי מאוד לשים לב למינון, וממש לא מומלץ להעמיס יותר מדי.

להוסיף שיק לבית

פרט חשוב לא פחות הוא שעיצוב כזה נראה שיק לא פחות גם בחללים קטנים, וגם בבתים גדולים. אלא שהשראה עבור מטבח ניתן לקבל גם מהמטבחים של פעם. כן הטרנד הזה של חזרה לימים התמימים יותר הוא מאוד חזק היום בתחום העיצוב הביתי. לעיצוב הזה ישנם כמה מאפיינים שיכולים לסייע לכם בעת עיצוב המטבח שלכם, ואולי גם להקל. בנוסף, מטבח וינטג' יכול להוסיף יופי לבית שלכם.

מטבח וינטג' ושימוש בכלי נחושת

אם אתם מעוניינים לתת למטבח שלכם חזות של מטבח מעט עתיק יותר כמו מטבח וינטג', אולי מתחילתה של המאה ה -19, אז תוכלו לצייד אותו בכלי בישול נחושת תקופתיים ומנורות נפט. גם הריצוף יכול להפוך לחלק מהעיצוב ולהדגיש את חזות המטבח. גם שימוש במדף אלון אנגלי בסגנון המאה ה -19 שמציג את כלי החרסינה שאולי ירשתם מהסבתא, יכול בהחלט להוסיף למטבח שלכם.

כמובן שגם מוצרי החשמל למטבח אמורים להיות בהתאם. ואכן לרוב המוצרים המובילים יש קולקציות מתאימות של מוצרי חשמל. תנורים רחבי ידיים שמזכירים את בתי החווה של פעם, או אפילו מקררים בסגנון רטרו שיזכירו לכם את המקררים של פעם. אם אתם מכוונים לשם דאגו לשלב לפחות מוצר חשמל אחד שהיה בסגנון הזה. יש גם לא מעט יצרנים המציעים קולקציה שלמה ותואמת.

כלי חרסינה וברזים

אמצעי נוסף שיסייע לכם לתת את המראה הנדרש של מטבח וינטג' הוא השימוש בכיור בעל מראה כפרי. מדובר בכיור חרס מרובע ולרוב מאוד מאסיבי שבולט מהחזית וממשטח השיש או העץ של המטבח. כיור כזה הוא בעל נוכחות ברורה. אפשר לבחור בין אינספור אפשרויות ועיצובים של כיור כזה. כדי להדגיש את נוכחותו תוכלו להוסיף לו ברז מתאים בסגנון עתיק.

גם לצבע בתוך מטבח וינטג' יש מקום בקבלת העיצוב המבוקש. צבעי התכלת והירוק הבהיר הם לרוב אלו שתואמים לסגנון הזה. אלו הם צבעים ניטרליים שיכולים להשתלב עם מגוון רחב של חומרים וגימורים, הן של שיש טבעי והן של בוצ'ר גולמי. והם משדרים טון רגוע ושקט. אם בכל זאת אינכם מעוניינים בצבעוניות הזו תמיד תוכלו לבחור בצבע הלבן או בצבע האוף ווייט או הבאז'.

אריחי החרסינה גם הם יכולים לסייע לכם בעיצוב . כאן תוכלו ללכת אפילו על קיר מסויים שאותו תצפו באריחים מיוחדים עם ציורים או צבעים ייחודיים.

מטבח וינטג'- התאורה

אם קודם הזכרנו עששיות, הרי ששימוש במנורות בעלות עיצוב ענתיק יכול גם הוא לסייע לכם כדי להשיג את המראה המבוקש. עדיין וודאו שהמנורות מאירות כראוי, וכי חלוקת האור במטבח היא נכונה כדי גם להקל על העבודה שלכם והשהות שלכם בו, וגם כדי להדגיש את החלקים שהייתם מעוניינים להדגיש בעיצוב שלו.
כי בואו נודה על האמת, העיצוב חשוב מאוד ובאמת ישמח אתכם בכל פעם שתיכנסו למטבח. אבל, מטבח אמור להיות פונקציונאלי ולמלא עבורכם את הצרכים שלכם. לכן תכננו אותו באופן שיתאם להם, והעיצוב, הסיגנון הם למעשה המעטפת החיצונית שתנעים לכם את השהות בו.

 דאגו אם כן למשטחי עבודה נוחים. ואם אתם מעוניינים בסגנון מטבח וינטג' הרי שאלו יכולים להיות משיש או מעץ, בהתאם לסגנון. דאגו למקומות אחסון נכונים הן עבור הכלים והן עבור המצרכים. אך זיכרו שבמטבח כפרי במיוחד בסגנון של פעם ניתן היה להשאיר חפצים נאים בחוץ, וכי הם בהחלט יכולים להפוך לחלק מה"אוירה" של המקום.

מטבח וינטג'- שימו לב לפרטים הקטנים

ידיות, מנעולים וקישוטים הם הפרטים הקטנים שישוו למטבח שלכם את הסגנון המבוקש- במקרה זה מטבח וינטג'. שימו לב לפרזול מתאים שמשווה מראה ענתיק יותר. אפשר גם לשחק עם הידיות והן לא חייבות כולן להיות אחידות בצורתן, אלא פשוט להתכתב זו עם זו בצבע או בסגנון הכללי.
אם השטח של המטבח שלכם גדול מספיק הוסיפו אי. הדבר יוסיף אלמנט של יוקרה למטבח שלכם. לאי במטבח מספר יתרונות:

הראשונה, תוכלו תמיד להשתמש באי לשם הוספת ארונות מתחתיו שיאפשרו לכם קבלת שטח אחסון נוסף לסירים ומחבתות. בנוסף, ניתן לעצב אי באופן בו הוא הופך גם למשטח עבודה וגם לשולחן אוכל, ואולי גם לשנות המפלסים בין השניים. במידה והשטח פחות רחב תוכלו לחשוב על דלפק.

במידה ואין לכם מקום לאף אחת מהאופציות הללו, או שאף אחת מהן לא חביבה עליכם, תוכלו תמיד להוסיף שולחן אוכל ולכסותו במפה צבעונית. כשהכיסאות יכולים לשדר את התחושה הנכונה. אפשר ללכת על מראה הרטרו שיכול לכלול כיסאות צבעוניים, או לחילופין אם תחליטו ללכת על המראה הכפרי יותר בשילוב מטבח וינטג' אז השתמשו בכיסאות עץ או קש.

מטבחי יוקרה כפריים
מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן