ידיות בעבודת יד

ידיות בעבודת יד

ידיות הן הנגיעה הסופית בארונות המטבח, בין אם הסגנון שלהם הוא מסורתי, עכשווי או איפשהו בין לבין. הם מגיעים בכל מיני חומרים וגימורים ויכולים לעזור באמת לבסס את הסגנון ואווירת החלל. אבל איך אתם יודעים אילו ידיות לבחור ולהתאים לארונות שלכם, במיוחד אם אתם מעוניינים במשהו קצת רחוק יותר מכפתור כסף רגיל, אולי ידיות בעבודת יד למשל. והאם משהו דקורטיבי יותר יעמוד במבחן הזמן? הנה כמה טיפים שאספנו עבורכם, ושאולי יסייעו בידכם לקבל את ההחלטות הנכונות עבור המטבח שלכם. 

איכות ופונקציונליות

כשאנו באים לבחור ידיות, חשוב לוודא שהן באיכות טובה ומעוצבות היטב. בסופו של יום כדאי שתחשבו על מספר הפעמים שבהן אתם פותחים וסוגרים את דלתות הארון והמגירות במטבח שלכם. לפיכך קרוב לוודאי שתרצו כי הידיות שלכם תהיינה נוחות ובד בבד מסוגננות.

גם אם מדובר בסוג ידיות בעבודת יד, שהוכנו אחת אחת, עדיין כדאי שתיבדקו את הידיות שאתם מתכוונים לקנות. החזיקו אחת כנגד דלתות הארון שלכם ובידקו עד כמה קל לאחוז בהן ואיך הן מרגישות לכם ביד. וודאו כי הידיות נוחות לאחיזה גם למי שמשתמש במטבח – כמו לדוגמה מי שיש לו ידיים גדולות יותר או גם אנשים מבוגרים העלולים לסבול מדלקת פרקים באצבעותיהם. לבסוף, שאלו את הספק מאיזה חומר מיוצרות הידיות ואיזו אחריות אתם מקבלים עבורן.

ידיות בעבודת יד – השפעה על הסגנון הכולל

חשבו על הסגנון הכללי של המטבח שלכם ונסו להבין מהו הרגש שאתם מעוניינים להשיג. ידיות הן אולי פריט קטן, אבל כמו שנאמר אלוהים נמצא בפרטים הקטנים ולכן בחירה בידיות הנכונות יכולה להשפיע רבות על התחושה הכללית שאותה משדר המטבח שלכם. הן גם יכולות להטות את הסגנון בצורה כזו או אחרת.

ארונות מטבח בסגנון כפרי עם דלתות מעוצבות ותבניות מעוטרות באמת, מתעוררים לחיים כשהם מעוטרים בידיות דקורטיביות, ורצוי ידיות בעבודת יד שמשדרות ניחוח מהעולם הישן. אם אתם מחליטים להשתמש בידית מסוג אחד עבור המגירות שלכם, הרי שתוכלו תמיד לבחור ידית תואמת שתשתמש את הדלתות שלכם. אפשרות אחרת היא לבחור בסגנון מעט יותר עכשוי. את זה ניתן להשיג על ידי שימוש בידיות מלבניות דקות או ידיות חבית מעוקלות ברכות עם קווים נקיים. 

יתכן שלא תרצו תחושה מסורתית או עכשווית לחלוטין במטבח שלכם אלא משהו שהוא בין לבין ואשר יתאים לטעמכם ולסגנון הבית שלכם טוב יותר. לכן כשזה מגיע לארונות מטבח הוספתן של ידיות ישנות יותר עשויה להוסיף נופך מסורתי יותר, מעין שילוב של שני הסגנונות גם יחד.

להתאים בין הידיות 

אפשרות נוספת היא לבחור ידיות שהן בסגנון דומה וגימור כמו ידיות המכשירים החשמליים במטבח. לדוגמה אפשר להתאים את ידיות הארונות באופן כמעט זהה לאלה שנמצאות בתנור או במכשיר חשמלי אחר. 

במטבח אחר, ידיות הארון כוללות תוספת פורצלן שיכולה להתאים לידיות בברזי הכיור. בכל מקרה הדבר באמת עוזר לקשור יחד את מראה המטבח. ואילו במטבח שהוא יותר בסגנון עכשווי, ניתן לשקול שוב אלמנטים אחרים במטבח. כגון עיצובים כרוניים מלוטשים שהם עכשוויים ומסוגננים מאוד, וניתן להשתמש בהם לצד ברז כרום מלוטש. באופן דומה, ידיות נירוסטה מוברשות מקנות מראה מודרני מאוד וניתן להתאים אותן לגימור הנירוסטה במכשירים או בכיור שלכם. גימורים אחרים ובלתי שגרתיים יותר יכולים לבוא לידי ביטוי בידיות זכוכית. אלו יוצרות תחושה של זוהר אמיתי, ומתאימות במיוחד למטבח מעוטר מאוד. 

באיזה גודל של ידיות לבחור

מהצצה בקטלוגים של יצרני ידיות, גם כאלו שמייצרים ידיות בעבודת יד, עולה כי ניתן להשיג ידיות שהן זמינות באורכים שונים. זו באמת בחירה אישית ועניין של טעם אם לערבב את אורך הידיות במטבח שלכם או לא. קחו בחשבון כי השימוש באותו אורך ידית בכל המטבח, ללא קשר לגודל המגירות שאליהן תחברו אותן, יצור מראה פחות עמוס ועקבי יותר במטבח.

כדי לא ליפול בפח הזה של בחירה בידיות שאינן תואמות לחלקים שונים במטבח, מומלץ לבחור בידיות שהן באורך של 'בין לבין'. כלומר, לבחור בידית שלא תיראה קצרה מדי על מגירות ארוכות, או ארוכה מדי על מגירות קצרות יותר. אם אינכם בטוחים מהו הגודל הנכון מומלץ שתתייעצו עם מי שעיצב עבורכם את המטבח שלכם, ובקשו ממנו להציע את הגודל עליו הוא ממליץ על סמך גודל הארונות במטבח שלכם.

גובה ההתקנה

לאחר התקנת הארונות בקשו מן המתקין שלא לחבר את הידיות מבלי שתהיו בסביבה. השתדלו לעמוד במטבח החדש שלכם ולהחזיק את הידיות כנגד דלתות הארון והמגירות, כדי לנסות עמדות וגבהים שונים. הכלל הוא לרוב שידיות מונחות אופקית על מגירות נשלפות ובאופן אנכי על דלתות. בנוסף וודאו  שהידיות ממוקמות במקום שלא יפגעו זו בזו כשאתם פותחים את הארונות שלכם – זה משהו שכמובן מעצב המטבחים שלכם אמור לקחת בחשבון במידה וסוכם על הוספתן של ידיות לארונות המטבח השונים. 

אפשרות אחרת, הקיימת כאשר אינכם מעוניינים שהידיות תהיינה יותר מדי דומיננטיות במטבח שלכם, היא להתקין ידיות בכל ארונות הבסיס והמגירות שלכם, ולשמור על כל הדלתות שמעל השייש או הבוצ'ר כנקיות מידיות. במקרה הזה מקומן של ידיות בעבודת יד, שהן מיוחדות למראה הופך אותן לברורות יותר 

לכאורה זה באמת קל יותר להחליט על סגנון הידיות שתרצו ללכת עליו לאחר שכבר סיימתם את עיצוב המטבח הכפרי. עדיין אל תתקבעו על סגנון מסויים או החלטה מסוימת ולפי זה תבחרו את הידיות המתאימות. כדאי גם לזכור שניתן להחליף ידיות במהלך השנים, במידה והן אינן עונות על התחושה שלכם, או שאינן עמידות מספיק. 

מטבח כפרי לבן באשדוד - ידיות
מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן