גודל כיור מטבח מומלץ

הכיור הוא אולי לא החלק הכי מרשים ובולט במטבח, אבל יש לו חשיבות עצומה בהתנהלות היומיומית במטבח ולכן בחירה נכונה של גודל כיור היא בחירה פרקטית קריטית.  מעבר למשמעות שיש לגודל כיור עבור שימוש נוח במטבח, יש גם את העניין העיצובי. איך בוחרים את גודל הכיור הנכון?

הקדמה – על גודל כיור סטנדרטי

במרבית המטבחים המעוצבים היום, נראה כיורים גדולים יותר לעומת הכיורים של פעם. אם בעבר הכיור הסטנדרטי הנפוץ בכל בית היה כיור חרסינה לבן ופשוט ברוחב של כ-60 ס"מ, היום הבתים ובפרט המטבחים בישראל נעשו מגוונים ומעניינים יותר, ובהתאם לכך גם כיורי המטבחים נעשו מגוונים יותר. כשאנחנו מדברים על גודל כיור מטבח מומלץ, הסטנדרט למטבח המתוכנן כיום, בהנחה שמתכננים כיור אחד ולא כיור מפוצל, הוא רוחב של בין 80-70 ס"מ, ועומק של כ-20 ס"מ. הסטנדרט נובע, באופן טבעי, מהגדלים הממוצעים של בתים ושל מטבחים.

בחירת גודל כיור מטבח מומלץ – מההיבט הפרקטי

השאלה הראשונה שצריכה להישאל בבחירת גודל כיור מטבח מומלץ היא לאיזה מטרות משתמשים בו. האם משתמשים בו רק לאחסון זמני של כלים עד שהם נשטפים או עוברים למדיח? האם הוא בכלל ריק רוב הזמן כי מדובר במשפחה שבקושי מייצרת כלים מלוכלכים? או שבכלל המצב הפוך והכיור נמצא בשימוש שוטף של שטיפת ירקות, סינון מזון ועוד כהנה וכהנה. ככל שיש בכיור יותר שימוש, נצטרך עבורו יותר מקום, ויידרש לנו כיור מרווח יותר.

בחירת גודל כיור מטבח מומלץ – מהיבט העיצובי

עיצוב מטבח עם כיור גדול במיוחד ידרוש חלל מרווח וגדול יחסית, שבו ניתן יהיה למקם שיש יחסית ארוך. במקרה כזה, הכיור יוכל להיראות בפרופורציה סבירה לעומת יתר המטבח. אם נבחר בכיור גדול מדי לעומת יתר המטבח, תיווצר בסופו של דבר תחושה לא נעימה בעין, של אי התאמה. בהתאם לכך, אם המטבח גדול במיוחד, כדאי לא לבחור בכיור קטן גם אם אין לכם שימוש תכוף בכיור. כאשר מעצבים מטבח כפרי, על פי רוב ההעדפה היא למטבח גדול יחסית ועל כן רצוי שגודל הכיור יהיה בהתאם.

אז איך יודעים מה הגודל המתאים עבורנו?

השלב הראשון הוא אפיון מדויק – גם של הצרכים שלכם, וגם של גודל ומבנה החלל העומד לרשותכם בעת תכנון המטבח. בסופו של דבר, כל פרט במטבח צריך להתאים לשני הדברים, בין אם בסופו של דבר תבחרו מטבח כפרי או מודרני, מטבח לבן או צבעוני. חשוב גם לקחת בחשבון אם המטבח שלכם פתוח או סגור, והאם הכיור נצפה בבירור משאר השטח שהמטבח חשוף אליו. אם הכיור שלכם נמצא בפינה צדדית שאף אחד לא רואה, השאלה העיצובית נעשית פחות חשובה לעומת הפרקטית.

 

 

אם נסכם, לצד רצון לכיור מרווח ונוח, גודל כיור מטבח מומלץ צריך להיות בפרופורציה נכונה למשטחי העבודה. בהתאם לשטח המטבח, יש להתאים את השיש ואת הכיור. כך נוכל לשמור על יחסי גודל נעימים לעין.

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן