רעיונות למשטחי עבודה למטבח

אנו דורשים הרבה ממשטחי העבודה במטבח שלנו. אין להכחיש כי זהו לב ליבו של המטבח שלנו. כאן אנו פורקים את הקניות שלנו, קוצצים ומכינים ארוחות ולעיתים קרובות משהו נשפך עליו, מתלכלך וכדומה. לכן חיוני וחשוב שנדאג  להשיג את החומר המתאים לעבודה. כשזה מגיע לתהליך עיצוב אלו הם לרוב מרכיבי הסגנון העיקרי בבחינת המטבח, והרי שלעולם אל תזלזלו בהשפעה שיש לבחירת משטח העבודה על תוכנית העיצוב הכוללת במטבח שלכם.

ודאו שמשטח העבודה שלכם מסוגנן ומתאים לעבודה

כשמסתכלים בגובה העיניים משטחי העבודה במטבח שלנו בולטים מאוד, ולכן חשוב לתת את הדעת למראה. בנוסף תראו כמה קשה אנו מעבידים את המשטח. לכן חשוב לשמור עליו מפני הבלאי היומיומי של חיי המטבח, וחשוב להשיג את האיזון הנכון בין מראה נהדר לבין התאמה לצרכי המטבח שלכם. הנה כמה טיפים רעיונות עבור משטח העבודה למטבח שלכם שיסייע לכם ליצור את החלל האידיאלי במטבח.

אז איפה כדאי להתחיל בבחירת משטח עבודה? כמו בהרבה רכיבים במטבח, מומלץ להתחיל בהקדשת קצת זמן לחשוב כיצד הרכיבים הללו ישמשו אותכם ואת ביתכם. בידקו האם הם צריכים להיות מתפקדים במיוחד או יותר דקורטיביים? האם אתם סוג של טבחים שלא יוצאים מהמטבח, או שאתם מגיעים לשם לעיתים רחוקות. כל אלו יקבעו את החומר והצבע של משטח העבודה שלכם מאחר והמשמעות היא שונה מבחינת עלות, אך בעיקר מבחינת תחזוקה.

בנוסף, קחו בחשבון כי שיקול חשוב מאוד במטבח שלכם הוא המגע. כי הרבה אחרי שהתרגלתם לסגנון ולצבע המטבח שלכם, עדיין תעריכו את התחושה של משטח העבודה שלכם. לדוגמה, גרניט הוא משטח קריר, מבריק והוא מרגיש שונה באופן מנוגד לעץ שמעביר תחושה קצת יותר חמה.

לא תמיד משטח עץ הוא רק עבור מטבח כפרי

ככל שהטרנדים משתנים כך גם החשיבה שלנו על מה שנכון לאיזה סגנון. לדוגמה: עץ כבר אינו מיועד רק למטבח מסורתי או כפרי, גם בגימורים מודרניים ניתן להציע חומרים חדשים בסביבות שונות. אל תפחדו לקרוע את ספר החוקים בכל הנוגע לסגנונות משטח העבודה. עץ לא תמיד שייך רק למטבח כפרי מסורתי וסגנונות קומפקטיים אינם מיועדים רק לבתים אולטרה מודרניים.

כשזה מגיע לעיצוב הרי שאפשר להשתמש במשטחי עבודה כחלק מהעיצוב שלכם כדי ליצור ניגודיות מעניינת בין סגנונות ומגמות לפעמים דווקא על ידי בחירת הבלתי צפוי. כמו למשל משטחי עבודה בסגנון עץ על עיצובים מודרניים, אפורים וללא ידיות, או משטחים לבנים נוצצים על גבי יחידות כחולות בהירות.

איחוד משטחים שונים עם אותו משטח עבודה

דרך נוספת כדי לעבוד על הניגודיות היא ליצור מראה אחיד על ידי עבודה עם משטח עבודה אחד על פני כל המשטחים. גם אם השתמשתם בצבעים שונים לארונות, או לחלקים השונים במטבח. השימוש באותו משטח עבודה ליד משטחים, ברים לארוחות בוקר ואיים יכול לעזור לאחד כל חלל בנפרד. זה עובד במטבח קטן כדי לשמור על המראה התמציתי, אך הוא פועל גם בחלל גדול יותר כדי למנוע מהאזורים השונים להרגיש תלושים זה מזה. התאמת צבע משטח העבודה לארונות המטבח, עוזר להם להרגיש משולבים יותר במראה.

יתרונות החומרים השונים במשטחי העבודה

משטחי עבודה מעץ הם הדרך האידיאלית להוסיף חמימות טבעית לחלל המטבח כמו אצל מטבח וינטג'. בשל מגוון הסוגים והגוונים יש הרבה וריאציות שונות למראה הקלאסי הזה, מה שהופך אותו לבחירה תכליתית. משטחי עץ מלאים הם מאוד פופולארים וקרוב לודאי שהם יחזיקו הרבה יותר זמן וידרשו פחות תחזוקה לטווח הקצר. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי לטווח הארוך בכדי לשמור על משטח עבודה מעץ להיראות במיטבו, הרי שהתחזוקה כוללת שימון מחדש ושיוף. כמו כן  מומלץ לשמור על המשטחים יבשים ככל האפשר, מה שבמטבח יכול להיות מסובך. בנוסף, תצטרכו להשתמש במוצרי ניקוי מתאימים. לכן מומלץ לשקול להשתמש בעץ באזורים במטבח שבהם יש סיכוי נמוך יותר לשפוך נוזלים וכדומה, ואולי גם להימנע מאזור הכיור.

גרניט הוא אחד החומרים העמידים ביותר, השני רק ליהלום. משטחי העבודה של גרניט הם אפוא בקצה הפרימיום של האבנים העמידים בפני חום, שריטות, מים וכתמים. איכויות משמעותיות אלה הופכות את משטחי העבודה מגרניט לקלים לתחזוקה וניקוי. מכיוון שהגרניט הוא חומר טבעי, כל פריט הוא יחיד במינו, והוא יכלול דפוסים ייחודיים משלו – מה שהופך את המראה למותאם לחלוטין עבורכם. שימו לב שהגרניט מגיע במגוון צבעים וסגנונות וסביר שהוא יוסיף ערך לבית ולמטבח שלכם. לדוגמה: אפשר לחבר גרניט שחור עם ארונות עץ בהירים כדי להוסיף נופך נוסף של אלגנטיות למטבח שלכם, ובהחלט יכול להיות עיצוב נכון עבור מטבח לבן.

כמובן שאפשר לצור גימור מתוחכם באמצעות משטחי קוורץ, להן  יש תכונות דומות מאוד לזו של גרניט. עם זאת, הם אינם נקבוביים, כלומר הם היגייניים יותר מגרניט ועמידים באותה מידה בפני שריטות, ולכן הם בחירה מושלמת עבור מטבחים הומים של טבחים. בנוסף הם מאפשרים ליהנות מהמראה והתחושה של אבן אמיתית במגוון רחב של צבעים ודוגמאות. הם עיקביים יותר בטון הצבעים שלהם מאשר כל חומר אורגני גולמי, ומהווים אופציה פנטסטית למי שרוצה להשיג מראה טבעי יותר, ועבור כל מי שמעוניין במטבח מסורתי כמו גם במטבח אולטרה מודרני. היתרון המשמעותי העיקרי שלהם הוא שהם זולים יותר. בנוסף גם משטחי למינציה מציעים חלופה זולה לזו של חומרים טבעיים יקרים, כעץ, שיש וגרניט

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן