טרנדים בעיצוב מטבחים 2024

מגמות העיצוב התפתחו מאוד בשנת 2024. קרוב לוודאי שהדבר תלוי בעובדה כי בשנתיים האחרונות הפך המטבח לאחד מהחדרים היותר הומים ודחוסים בבית. וכך מהשימוש הפונקציונלי היומיומי שלו כחלל המיועד לבישול הוא הרחיב את המנעד שלו והפך למקום בו אפשר להירגע עם המשפחה, לפקח על שיעורי הבית של הילדים או אפילו במקרים מסויימים לעבוד מהבית.

אז הטרנדים החדשים של המטבח שצצים כעת הפכו לכאלו שהם מתחשבים יותר בצרכי המשפחה והבית, הם הרבה יותר שקולים ובוודאי לא שייכים לאיזו אופנה חולפת. במקום זאת הם נועדו ליצור חללים מרגיעים ונוחים יותר שיעמדו במבחן הזמן, הודות להתמקדות מחודשת בחומרים טבעיים, צבעים בהשראת החוץ כמו ירוק מרווה ופרטי עיצוב שקטים המעצימים את הזמן שלכם בחלל. ראינו לאט לאט רעיונות למטבח שהופכים את המטבח לעוד הרחבה של הבית. כלומר  במובן זה המטבח יהפוך להיות עוד חדר, מרחב מחיה נוסף בתוך הבית ולא מקום שימושי שניתן להכין בו אוכל בלבד.

אז מה עוד מאפיין טרנד עיצוב מטבחים? הנה רשימה קצרה שאולי תעניין אתכם במידה וחשבתם לרכוש מטבח חדש או לשדרג את זה הקיים בביתכם כיום.

מראה חדש לארונות

הארונות נוטים יותר לכיוון של הצבעים הלבנים או העצים הטבעיים כהים כמו אגוז ומהגוני ולכן הם מושלמים בשביל מטבח בצבע אבן. במקביל נעלמו ארונות עם מראה קפדני ומפורט במיוחד, שהוחלפו בחזיתות של לוחות שטוחות ועם כיסוי מלא.

גם המשטחים השתנו מעט וכעת מדובר במשטחי קוורץ ושיש בצבע בהיר. יש כבר הרבה פחות שימוש בגרניט, במיוחד גרניט רב-גווני בעל ורידים כבדים. אם כן משתמשים בגרניט, הרי שהוא עבר ליטוש.

בכל הקשורה לחומרה במטבח, הרי שנראה כי הידיות הדקורטיביות בדרך החוצה, ומפנה את מקומה לידיות המחייבות משיכת אצבעות, אלו הופכות ללא ספק לבחירה הפופולרית יותר. אלה יכולים להיות ידיות שנחתכות בשפת הפאנל או כאלו המאפשרות אחיזת אצבעות קטנות שמונחות על גבי הדלת. כך או כך, המטרה היא לייצר פחות עומס ויזואלי.

מראה אינטגרלי ומתכתי

הבחירה היא כיום במכשירי נירוסטה. מה שגורם לתהות האם אלה נעלמו אי פעם? כמובן שמותגי שמות הם עדיין שם המשחק, והסיבה לכך נובעת ככל הנראה מהעובדה שהם איכותיים, מתפקדים היטב ומוסיפים ערך לטווח הארוך.

גימורי הנירוסטה הם חלק מאוד שולט בטרנדים החדשים. הדבר נובע ככל הנראה מכך שהבקשה לחומרים תעשייתיים קלים לניקוי במטבח נמצאת במגמת עלייה, ולכן המשמעות היא יותר משטחי נירוסטה. זה הופך להיות קל יותר לשלב נירוסטה בחבילת גימור ביתית שלמה כעת, כאשר יותר ויותר יצרני ברזים מציעים נירוסטה כאופציה. שימו לב, נירוסטה אכן נשרטת, כמו כל המתכות, אבל בסופו של דבר, השריטות הופכות לגימור בתוך עצמן.

בנוסף, הכיורים הפכו למשולבים, מאחר וזה נראה כמעט בלתי נמנע החל מהרגע שהנירוסטה הפכה לאפשרות ציפוי עבור משטח עבודה, הרי ש ייצור כיורים אינטגרליים בהתאמה אישית לתוך השיש היה השלב הבא ההגיוני והמתבקש. האפשרויות הזמינות, כולל מספר הקערות, עומקים, גדלים, לוחות ניקוז מובנים וכו' הופכים את זה לחומר שכיף לרוב המעצבים לעבוד איתו.

מגמה מאוד בולטת היא של מכשירי חשמל משולבים. כך ניתן למצוא מגירות מיוחדות למדיח כלים קטן, או מקררים ומקפיאים שמתחבאים מתחת לדלפק, וכל אלו הם עבור אזורי עבודה מיוחדים. כך שהצבע המתכתי במידה והוא קיים במטבח יבלוט ואם לא הוא יוטמע בתוך הארון פנימה.

בחירה באי גדול

המטבח הפך להרבה יותר חברתי. המגמה הבולטת היא אם כן של איים גדולים מאוד (או לפחות הקיבולת המופחתת מאוד) של השולחן הישן במטבח. עיצובי המטבח החדשים, כמו מטבח וינטג' מטבח עם אי, גדולים שיכולים להכיל בישול, עבודת הכנה ואוכל. השטח השמור בעבר לשולחן ארוחת הבוקר הוחלף בפינת ישיבה במטבח. האי הגדול בקנה מידה רחב כזה מספק אזור לילדים לפרוס את שיעורי הבית שלהם, ועדיין לתת לאמא ואבא מקום להכין את הארוחה בצורה חברתית ומרווחת. ניתן לבחור גם מטבח בצורת ח בשביל להוסיף טוויסט למטבח.

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן