מטבח אנגלי כפרי

מטבח אנגלי כפרי

יש לא מעט אנשים שאולי ירימו גבה ואפילו יחשבו שיש משהו מעט מוזר ברצון שלנו לעצב מטבח אנגלי כפרי. שהרי בואו נודה על האמת, אנחנו לא חיים באנגליה ורובנו לא ממש מתגוררים בכפר. אלא שעדיין יש משהו שהוא בהחלט שובה לה באותו הידור מאופק ואלגנטי מטבח מעוצב בעץ מלא עם ניחוח מעט ישן ורמת גימור גבוהה. מעין משהו אצילי שמזכיר לרבים מאיתנו את טעמו של התה האנגלי המתבשל לו לאיטו על הכירה בשעות אחר הצהריים, יחד עם תחושה של פונקציונליות וחידושים. זוהי ככל הנראה הסיבה לכך שהמטבח הזה זוכה לאהדה רבה ברחבי העולם, וגם בישראל. אין ספק שהוא מאפשר למי שבוחרים בסגנון הזה לבחור בשילובים מעניינים ולשחק ביניהם. ואכן כאן ניתן לשלב קווים חדים לצידן של ידיות מעוגלות, צבעי ארון בהירים לצד משטחים או יחידות בודדות הצבועות בגוון כהה ועץ, או לחילופין למקם שטחי אחסון סגורים לצידם של שטחים פתוחים כאשר ביניהם משולבים מדפים, סלסלות או ארונות עם שילוב זכוכית.

אז איך אפשר להשיג את העיצוב הזה? הנה כמה רעיונות ועקרונות שתוכלו לאמץ כדי להשיג את הסגנון שאתם מעוניינים בו.

 

צבע זה הבסיס

כן מומלץ מאוד לבחור את הצבעים של המטבח הזה בהקפדה יתרה. כשמדברים על מטבח מסוג זה הרי שבלא מעט פעמים נבחר מטבח לבן כצבע הבסיס של מטבח כפרי אנגלי אלא שיש כאן בעיתיות קלה. אומנם צבע לבן גורם לחדר להראות מרווח יותר, אבל הוא גורע מהאפשרות להוסיף מעט מהסגנון והאישיות שלכם למטבח. לכן ההמלצה היא להשתמש בצבעים בהירים יותר ומאופקים כנדרש, אך עדיין בכאלו שיעידו על טעמכם האישי. אפשר כמובן להחיות את הקירות על ידי שימוש בטפטים צבעוניים או באריחים עדינים שייתנו את הטאץ' הנכון.

לכן אם אתם מחפשים להעניק למטבח את הגוון הנכון כדאי שתקחו בחשבון את אחד מהגוונים הטבעיים או לחילופין צבעי פסטל עדינים.

 

שימוש בתבניות לעיצוב מטבח אנגלי כפרי

כשרובנו חושבים על הסגנון הכפרי אנו חושבים על שמיכות משובצות או אריגי טוויד, אך ישנם הרבה יותר דפוסים שניתן לכלול בעיצוב המטבח החדש שלכם. לדוגמה פסים, פרחים, והדפסי יער וחיות משק כל אלו יראו מענגים מאוד ויקנו תחושה של סגנון כפרי. חישבו גם על הבחירה שלכם כשמדובר בכלי הבישול וכלי השולחן, אשר בהתאם לסגנון ולצבע יכולים לסייע ביצירת סכמה מלוכדת במטבח שלכם. לדוגמה אביזרי מטבח כפריים, הכוללים מגבות תה או כפפות עם דוגמאות של תנור אפייה או ספלים, את כולם ניתן למקם סביב חלל המטבח שלכם בכדי להוסיף את הסגנון הרצוי.

במידה ואינם מעוניינים שהמטבח הכפרי שלכם יהיה בעל מראה יותר של מטבח מודרני, הרי שמומלץ להוסיף כמה פריטים עתיקים. הוספה זו תעניק תחושה ואווירה מסורתית וחיה יותר. תוכלו להשתמש בשעונים, קישוטים ואפילו גופי תאורה מתאימים וכל אלו יוסיפו למטבח שלכם את הלוק הדרוש.

כחלק מעיצוב המטבח וקיבוע הסגנון של מטבח אנגלי כפרי מומלץ להשקיע במכשירי חשמל בעיצובים מסורתיים יותר. אמנם זה לא הכרחי לחלוטין, אבל זה יכול להעניק למטבח שלכם את המראה הכפרי האותנטי יותר. כמובן שגם שימוש באקססוריז השונים כגין ידיות, ווים, וגימורי הדלתות יהוו תוספת נכונה לחיזוק המראה הזה.

 

לערבב ולשלב

אל תפחדו לערבב ולשלב וגם להתאים עצמים שלדעתכם ובעיניכם יתאימו למטבח כפרי כמו מטבח עץ. זהו בדיוק שם המשחק. אין צורך ככלות הכל להתעקש על המראה המושלם. למעשה, בהרבה מאוד מקרים מטבח נראה הרבה יותר ביתי כשדברים מעורבים זה בזה. לדוגמה, תוכלו לבחור שיהיו ארבעה כסאות שונים סביב שולחן האוכל שלכם, או אולי תרצו לבחור ידיות שונות לכל אחד מהארונות שלכם. זה יוסיף לקסם המטבח שלכם, ויעניק לו תחושה חסרת דאגות כמעט ללא מאמץ. כמובן שמומלץ לדאוג לכך שעדיין הפריטים השונים יתכתבו זה עם זה, אבל הם לא חייבים להיות בדיוק לפי אותה תבנית.

וכמובן מומלץ לשים את הכל לתצוגה. שהרי מטבחים כפריים לא אמורים להיות נטולי בלאגן לחלוטין. יתרה מכך, בלא מעט פעמים מי שבוחרים בסגנון המטבח הזה יציגו את הכל, החל ממגבות התה ועד כלי האוכל שלהם. זה גם עוזר להעניק לחללים תחושת מגורים נינוחה ויכול לגרום למטבח שלכם להיראות הרבה יותר ביתי. ישנן כמובן מספר דרכים בהן תוכלו להציג דברים במטבח שלכם. לדוגמה אם תוסיפו דלתות זכוכית לארונות שלו כך שאוסף הצלחות היפה שלכם הכולל קערות וספלים יוצג. אולי תרצו גם להתקין ווים בהם תוכלו לתלות את כפפות התנור, מגבות התה והסינר. כל הפריטים הללו כמובן מסייעים להשגתה של התחושה הנכונה.

 

הריח של המטבח שלכם

אם אתם מעוניינים להבטיח שהמטבח שלכם יהיה ביתי ומזמין ככל האפשר, אתם צריכים גם לחשוב על יותר מאשר רק על המראה. שימו לב שגם ניחוח החדר חשוב לא פחות. לכולנו יש את העדפותינו בכל מה שקשור לריחות, אבל בהחלט ניתן להשתמש בנרות ריחניים, כולל כאלו שמריחים כמו לחם אפוי טרי, עוגיות ג'ינג'ר וכל מה שיתאים למטבח הכפרי שלכם.

כמובן שאת ריחם של אלו יכול להחליף בנקל ריח התבשילים והמאפים שלכם, במידה ואתם בשלנים.

אך למרות כל האמור לעיל הרי שחשוב לזכור קודם כל כי מטבח כפרי אנגלי הוא בראש ובראשונה מטבח הכולל כמובן עבודת נגרות מקצועית. שימו לב שאין מדובר רק בנראות אלא גם באיכות. המטבח אמור להיות מתוכנן בקפידה ולהתאים לצרכיכם, כך שלבסוף תתקבל תוצאה הכוללת מטבח מיוחד ואיכותי שיהיה עמיד לאורך זמן גם לאחר שימוש משמעותי ורב שנים, ולמרות הכל ישמור על סגנונו.  

מטבח כפרי לבן | מטבח אנגלי כפרי
מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן