טובים השניים מן האחד- על מטבח שני פסים

אם התמזל מזלכם והמטבח שלכם נרחב דיו, למה להסתפק במועט? תמיד חסרים לנו במטבח משטחי עבודה ומקומות אחסון, אז למה שלא נתבסס על פס אחד של שיש וארונות אלא נלך על שני פסים? התשובה היא שעיצוב מטבח שני פסים הוא לא תמיד פשוט ואם רוצים ליצור אחד כזה שיהיה שיקי ויפה, חשוב לעשות את זה חכם – צוות תכלת מטבחים התכנס כדי לסייע לכם בכך.

כמה עובדות על מטבח שני פסים

כאשר אתם מתכננים שיפוץ מקיף או עיצוב פנים חדש לגמרי בדירתכם או בביתכם הפרטי, אחד הדברים שחשוב לקחת בחשבון הוא גודל ומבנה חלל המטבח. במידה וביכולתכם לתכנן מטבח בחלל גדול ומרווח, ניתן לבחור בין כמה אפשרויות: מטבח פינתי או מטבח פתוח עם פס אחד ואי, או במקרים של חלל גדול במיוחד – מטבח עם שני פסים.

המשמעות של מטבח שני פסים היא שיש שני חלקים מאורכים של שיש, כך שהמטבח כולל כפליים (בערך) שטח עבודה ותוספת נדיבה של מקומות אחסון לעומת מטבח שבו מנצלים קיר בודד. במקרים של חלל קטן יותר, המטבח עלול להרגיש צפוף ומעט "חנוק".

אפשרויות לתכנון מטבח שני פסים או מטבח שני קווים מקבילים

כשמתכננים עיצוב של מטבח עם שני פסים ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות. האחת  – שני פסים של ממש, כלומר שימוש בשני קירות הנמצאים זה מול זה, כך שבכל אחד מהם ישנו פס שלם עם משטחי עבודה ואחסון. השני – מטבח שני קווים מקבילים הכולל פס אחד על קיר, ומולו כעין חצי אי – אי ארוך יותר המחובר לקיר. כך מתקבלים שני פסים כמעט שווים באורכם, אך לא בגובהם. 

יתרונות וחסרונות של מטבח 2 פסים

היתרון הבסיסי של מטבח 2 פסים הוא כמובן יתרון פרקטי – מדובר פה במטבח עם כמות כפולה, או כמעט כפולה, של שטח עבודה ואחסון, וזוהי גם הסיבה העיקרית שבגללה בוחרים בו.  יתרון נוסף ומשמעותי שיש לבניית מטבח שני פסים הוא היכולת לעבוד בנוחות כאשר נמצאים שני אנשים או יותר במטבח. לצד זאת, כמובן שיש גם חסרונות למטבח כזה, כי לא תמיד ניתן  למקם בו פינת ישיבה ואכילה.

מה עדיף – פתוח או סגור?

במידה ומעוניינים בבניית מטבח שני פסים שלמים, כלומר במשטחים הכוללים גם ניצול לגובה של השטח, הדבר מחייב למעשה עיצוב מטבח סגור, לעומת עיצוב מטבח עם פס וחצי-אי שהוא למעשה סוג של מטבח פתוח. האפשרות של מטבח פתוח מחייבת הקפדה יתירה יותר על עיצוב וארגון תמידיים של המטבח, ולא לכל משפחה זה מתאים. מנגד, לא בכל בית מטבח סגור ייראה טוב, ופעמים רבות המראה המתקבל כאשר בוחרים במטבח סגור הוא כבד ומיושן יותר. אפשרות נוספת, המהווה מעין דרך ביניים, היא בניית נישות לגובה בשני הקצוות של הפס השני, כך שלא מתקבל קיר מלא אך כן נוצרת תחימה יפה ושיקית של המטבח.

בחירת סגנון עבור מטבח שני פסים

כאמור, בעיצוב מטבח עם שני פסים ניתן לעשות בחירות שונות מאוד, כאשר לכל אחת מהן אופי אחר מבחינת עיצוב המטבח וההשפעה על עיצוב הבית. במידה ואתם מעוניינים בעיצוב מטבח כפרי בעל שני פסים, תוכלו לשקול, למשל, מטבח לבן בשילוב עץ טבעי, המעניק תחושה נקייה ורגועה, כך שהפס הכפול לא ייצור אווירה חונקת. לחילופין, אם תהיו מעוניינים במטבח בעל אופי מודרני יותר, תוכלו לבחור שילובים של צבעים כהים ומטאליים, שיתנו תחושה רעננה, יוקרתית ואלגנטית.

מטבח שני פסים- לסיכום

מטבח שני פסים הוא בעל יתרון משמעותי עבור מרבית הלקוחות שאוהבים את חדר המטבח ואוהבים לבלות בו זמן רב, אך כמובן שחשוב לתכנן אותו בצורה נכונה. אם תרצו להוסיף צבע, תוכלו לבחור ממגון רחב כמו מטבח שחור, אפור, לבן ועוד.

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן