מטבח בצורת ר

מטבחים בצורת האות ריש פופולריים מאוד בישראל ויש לכך סיבה טובה – רובנו לא גרים בבתי ענק ובהתאם לכך אין לנו שטחים רבים מדי להקדיש למטבח, מה שמוביל פעמים רבות לבחירת מטבח בצורת ר שמתאים במיוחד לניצול איכותי ואסתטי של מטבח המתוכנן לחלל קטן. קבלו כל מה שצריך לדעת על מטבחים בצורת ר

מה הופך מטבח בצורת ר לכל כך פופולרי?

המטבח הפינתי, המכונה בהתאם לצורתו גם מטבח ר או מטבח בצורת האות ר, אהוב מאוד בישראל בגלל הפרקטיות הרבה שלו. ניתן "להלביש" אותו בצורה נוחה, אסתטית ומזמינה כמעט בכל חלל המיועד למטבח, קטן כמו גדול. פעמים רבות הדירות הישראליות, גם אלה שמשפצים באהבה ומתכננים בהן מטבחים מלאי סטייל, הן דירות קטנות ובהן השטח המוקצה למטבח אינו גדול. כתוצאה מכך, המטבח הפינתי הופך להיות משהו בין כורח המציאות לבין הפתרון המתבקש ביותר. הוא אמנם לא תמיד יספיק כדי להכיל את כל מה שנרצה לאחסן במטבח, אבל גם לכך יש פתרונות שנגיע אליהם בהמשך.

תכנון נכון של מטבח ריש

לקראת עיצוב מטבח בצורת ריש, כמו בכל תהליך אחר של תכנון ועיצוב מטבח, חשוב לקחת בחשבון את הצורך של הלקוחות שישתמשו במטבח. אחד מהמאפיינים של מטבח ריש הוא שהוא מוגבל יחסית בכמות שטח הקירות שינוצל לארונות ולמשטחי עבודה. על כן חשוב לתכנן ניצול מקסימלי שיתאים גם למשתמשים הנמוכים וגם הגבוהים. נוסף על כך, כמובן, יש לתכנן את איזור הפינה ולעצב אותו באופן שימושי, כך שלא יפגום בעיצוב המטבח מצד אחד, אבל גם לא יהפוך להיות שטח מת וחסר שימוש מצד שני.

מטבח בצורת ר עם אי – בחירה חכמה

כדי למקסם את כמות האחסון ומשטחי העבודה במטבח, אנחנו ממליצים לשלב בו אי. מטבח בצורת ר עם אי הוא פתרון מצוין גם ברמה הפרקטית. כאמור, האי מוסיף משטח עבודה, שטחי אחסון ופינת ישיבה, אך גם בהיבט העיצובי, הוא מאפשר לתחום את המטבח שמטבעו הוא על פי רוב פתוח, מבלי ליצור מראה חנוק או לא פרופורציונלי. חשוב להקפיד על גודל אי מתאים שכן אי גדול מדי, בפרט במטבח שאינו גדול, עלול לתת תחושה מעט גסה. בנוסף, יש להקפיד על מיקום נכון ונוח של האי, כך שלא יקשה על גישה לשיש, לכיור ולארונות המטבח.

סגנון מכוון במטבח ריש – אפשרי לגמרי

גם אם לא נראה לנו שמטבח קטן יחסית יצליח להתאפיין בסגנון עיצובי ברור, אנחנו מבטיחים שבבחירת אנשי המקצוע הנכונים תוכלו לעצב מטבחים בעלי נגיעות קלאסיות, מודרניות ואפילו מטבח כפרי, גם במגבלה של מטבח בצורת ר בעל פינה אחת. בחירות נכונות של גוונים וחומרי גלם, שילוב קווים מאפיינים מהסגנונות החביבים עליכם, והתאמה של הסגנון לגודל ולצורה של המטבח שלכם אפשריים לגמרי.

מטבח ריש כפינה מעוצבת בבית

גם אם לא נראה לנו תחילה שמטבח בצורת ר מתאים למי שמחפשים מטבחים מיוחדים, הרי שבמחשבה נוספת הפינה הזו, שבסופו של דבר היא המשך של קירות אחרים בבית, יכולה להיות דווקא הפינה הכי מעוצבת ושיקית, בפרט כאשר זוכרים שלרוב מדובר במטבח פתוח ולכן יש גם חשיבות להיותו מעוצב היטב. אפשר להשתמש במטבח ריש כדי לזרוק צבע בדירה המעוצבת בצבעים סולידיים יחסית או דווקא לבחור מטבח לבן, שידגיש את המראה הנקי והנעים של הבית.

מטבח בצורת ר- לסיכום

מטבח בצורת ר עלול להיתפס אצלנו כמעין גזרת גורל אך יש לו יתרונות רבים ולא בכדי הוא פופולרי כל כך – הוא נוח, הוא פרקטי והוא מתאים לחללים בכל גודל.

מאמרים נוספים
צור קשר
דילוג לתוכן